جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

معرفی KX11، کراس‌اوور جدید و قابل‌توجه جیلی

جیلی پس از انتشار تیزری در سال گذشته، کراس‌اوور جدید خود را معرفی کرده است که فعلاً با کُد KX11 شناخته می‌شود.  

در جلوی این کراس‌اوور جدید چینی جلوپنجرهٔ بزرگ و برجسته‌ای به چشم می‌خورد که با چراغ‌های نسبتاً ساده‌ای احاطه شده است و تا حدودی کراس‌اوورهای ولوو را به یاد می‌آورد. داخل این چراغ‌ها نیز دی‌لایت‌های LED به چشم می‌خورد. پروفیل جانبی KX11 نمای ساده‌ای دارد و صرفاً خط شانهٔ برجسته‌ای که دورتادور خودرو کشیده شده به همراه شیب ملایم سقف در قسمت انتهایی از نکات قابل‌ذکر این قسمت هستند.

در عقب کراس‌اوور جدید جیلی سپری با خروجی‌های هوا و تریم کرومی شیک جلب‌توجه می‌کند که در کنار چراغ‌های باریک متصل‌به‌هم، شیشهٔ شیب‌دار عقب و اسپویلر روی سقف، نمای مناسبی را ایجاد کرده است. KX11 از کابین بسیار مدرن و جالبی هم برخوردار است که چشمگیرترین ویژگی آن قسمت شیشه‌ای بزرگ و عریضی روی داشبورد است. این قسمت دو نمایشگر را در خود جای داده که یکی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دیگری برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. در مقابل راننده نیز نمایشگر سومی به‌عنوان صفحه آمپر جای گرفته است.

به گفتهٔ جیلی، این کراس‌اوور جدید روی پلت‌فرم CMA ولوو ساخته شده که در پولستار ۲، ولوو XC40 و مجموعه‌ای از دیگر محصولات جیلی و لینک‌ اند کو به کار رفته است. گفته می‌شود KX11 با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه خواهد شد که ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم وجود خواهد داشت که به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز می‌شود. این نسخه مجموعاً ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۱۵ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

هرچند فعلاً چیزی به‌طور رسمی اعلام نشده اما انتظار می‌رود جیلی KX11 در ماه آوریل (فروردین) در نمایشگاه خودروی شانگهای برای اولین بار به نمایش عمومی درآمده و مشخصات کامل آن اعلام شود. قرار است تولید این خودرو در سه‌ماههٔ سوم امسال آغاز گردد.

منبع خبر: