پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

اولین تصاویر جاسوسی از رنو مگان الکتریکی

سال پیش بود که رنو پیش‌نمایشی از یک خودروی الکتریکی را با کانسپت مگان ای ویژن داشت. این خودروساز فرانسوی اعلام کرد نسخه تولیدی این مفهومی زیبا در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و به نظر می‌رسد رنو به قول خود وفادار خواهد بود  

برای اولین بار تصاویر جاسوسی یک هاچبک تمام الکتریکی در شمال سوئد منتشر شده است. پوشش‌های استتاری متعدد در بدنه موجب پنهان ماندن طراحی این محصول رنو شده‌اند اما می‌توان حدس زد طراحی آن کاملاً مشابه خودروی کانسپت مگان ای ویژن بوده و انتظار می‌رود نسخه تولیدی نیز همین ویژگی‌ها را حفظ کند.

مگان الکتریکی و پنج درب از پلتفرم CMF-EV استفاده خواهد کرد، پلتفرمی که به‌صورت مشترک با نیسان و به عنوان بخشی از استراتژی جدید اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی توسعه یافته است. این پلتفرم در نیسان آرییا ۲۰۲۲ نیز بکار رفته است. البته طراحی مگان الکتریکی منحصربه‌فرد خواهد بود و لوکا دِ مئو رئیس رنو سال پیش گفته که ظاهر نسخه تولیدی حدود ۹۵ درصد مشابه مدل مفهومی خواهد بود.

ابعاد مگان ای ویژن و نسخه تولیدی مشابه بوده هرچند برخی ویژگی‌های طراحی مدل کانسپت تعدیل شده‌اند. نمای جلو شباهت کمتری به مدل مفهومی داشته هرچند نسخه در حال تست بخشی از ساختار چراغ و کاپوت عضلانی مدل کانسپت را حفظ کرده است. بخش پایینی سپر نیز متفاوت به نظر می‌رسد. پوشش‌های بکار رفته در بخش عقب همه‌چیز را پنهان کرده‌اند. در این بخش یک اسپویلر نیز به چشم می‌خورد.

رنو هنوز قوای محرکه نسخه تولیدی مگان ای ویژن را اعلام نکرده اما مدل مفهومی دارای پیشرانه الکتریکی در جلو با قدرت ۲۱۷ اسب بخار بوده که توانایی ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۸ ثانیه را میسر می‌ساخته است. باتری ۶۰ کیلووات ساعتی مدل مفهومی نیز برد ۴۵۰ کیلومتری را ایجاد می‌کند. این باتری آب‌خنک همچنین با شارژ ۱۳۰ کیلوواتی هماهنگ بوده و در ۳۰ دقیقه می‌توان ۲۶۰ کیلومتر برد را به دست آورد.

رنو مگان الکتریکی اواخر امسال روانه خط تولید خواهد شد و اوایل سال ۲۰۲۲ نیز در نمایندگی‌ها حاضر خواهد بود. رونمایی رسمی این خودرو قبل از شروع تولید انجام خواهد شد.

منبع خبر: