جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران .

 

ترک سیاست هنر نیست، ایستادگی و تدبیر چاره کار است.

مردم سرمایه اصلی جمهوری اسلامی هستند و در نبود مردم و مایوس شدن فرهنگیان و دانشگاهیان و ناتوانی صاحبان صنایع و سرمایه، نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود  

حسین مرعشی در آیین بزرگداشت روز دانشجو که به همت انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز و انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: تلاش برای زنده نگه داشتن فضای سیاسی کشور وظیفه سنگینی است که دانشگاه و فعالان دانشجویی موظف هستند آن را زنده نگه دارند.
وی افزود: سئوالاتی نظیر ایران در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد و چه مسائلی آنرا تهدید می کند و اینکه اولویت کشور چه مسائلی است؟ از جمله مباحثی است که در مجامع علمی و دانشجویی می‌تواند به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد. 
مرعشی با تاکید بر اینکه سیاست امر بسیار مهمی است، عنوان کرد: گاهی اوقات می‌بینیم در جامعه حتی اهالی علم و فرهنگ نیز متوجه اهمیت سیاست و نقش محوری سیاست نیستند؛ در بین اموری نظیر تحصیل و تولید علم، فناوری، دانش، تولید، صادرات، تربیت انسان‌ها، دفاع و امنیت یک موضوع محوری و اساسی وجود دارد و آن سیاست است.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران ادامه داد: در واقع سیاست است که تعیین می‌کند یک کشور و ملت در چه مسیری قرار است گام بردارند. 
او در ادامه سخنان خود خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: اولین جمله‌ای که بعد از ۴۰ سال تجربه به شما می‌گویم این است که سیاست امری نیست که انسان آن را به گوشه‌ای بگذارد و اهمیتی برای آن قائل نباشد. ما نباید سیاست را ترک کنیم، ترک صحنه سیاست هنر نیست. ایستادگی، پیگیری و تدبیر در امور سیاسی می‌تواند کارگشا و راهگشا باشد.
وی با بیان اینکه در شرایط امروز ایران نیز ما امیدواریم دولت آقای رئیسی با هر تدبیری که می‌تواند و با حمایت قوای دیگر، از موضع عزت مسائل بین‌المللی ایران را حل کنند، اظهار کرد: بدون بازگشت روابط خارجی به یک سطح عادی و رفع تحریم‌های بین‌المللی، حرکت به سمت توسعه اقتصادی، کنترل تورم و حل مشکلات اساسی کشور توسط مسئولین و مدیران امکان‌پذیر نیست. 
مرعشی با اشاره به اینکه امسال هفدهمین سالی است که کشور و ملت ایران درگیر بحران بین‌المللی هسته‌ای هستند و طولانی شدن این بحران، اقتصاد ایران را ضعیف می‌کند و اقتصاد ضعیف موجب نارضایتی مردم می‌شود، تاکید کرد: مردم سرمایه اصلی جمهوری اسلامی هستند و در نبود مردم و مایوس شدن فرهنگیان و دانشگاهیان و ناتوانی صاحبان صنایع و سرمایه نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود. 
وی ادامه داد: انتظار بعدی از دولت آقای رئیسی بسترسازی مناسب برای حضور آحاد مردم و مشارکت آنها در فعالیت‌های اقتصادی اجتماعی و سیاسی است و دولت صرفاً باید نقش هماهنگ کننده را ایجاد کند. 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: ایجاد محدودیت برای فعالان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و محدودیت برای احزاب سیاسی در شرایط فعلی مطلوب نیست و دولت باید پیام روشنی در این زمینه به جامعه بدهد و آن ها را برای حضور گسترده در عرصه های مختلف فرا بخواند. حرکت به سمت رشد و توسعه اقتصادی تنها با یک بسیج ملی و بلندنظری دولتمردان و فعالیت آحاد مردم شدنی است.

منبع خبر: