جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اعلام ایمن‌ترین خودروهای سال توسط IIHS .

 

پیروزی بزرگ گروه هیوندای.

موسسهٔ بیمه برای ایمنی بزرگراه‌ها یا IIHS لیست ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ را در قالب جوایز Top Safety Pick و Top Safety Pick+ معرفی کرده است.  

 امسال ۶۵ خودرو موفق به کسب جایزهٔ TSP+ شده‌اند و ۳۶ خودرو هم جایزهٔ کمی پایین‌تر TSP را کسب کرده‌اند. این یعنی شرایط ایمنی خودروها نسبت به سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا کرده است زیرا در این سال ۴۹ خودرو توانستند جایزهٔ TSP+ و ۴۱ خودرو جایزهٔ TSP را از آن خود کنند.

امسال گروه هیوندای با سه برند هیوندای، کیا و جنسیس و مجموع ۲۱ جایزه، بیشترین جوایز ایمنی IIHS را کسب کرده‌اند. از این تعداد، ۱۱ خودرو جایزهٔ TSP+ و ۱۰ خودرو TSP را دریافت کرده‌اند. برندگان جایزهٔ برتر TSP+ مدل‌های توسان، پالیسید، سانتافه، نکسو، کیا K5، استینگر، جنسیس G70، G80، G90، GV70 و GV80 هستند. ولوو نیز در رتبهٔ دوم قرار گرفته است زیرا تمام ۱۰ محصول آن که توسط IIHS آزمایش شده‌اند جایزهٔ TSP+ را کسب کرده‌اند.

برای دریافت جایزهٔ TSP در سال ۲۰۲۲، خودروها باید در همهٔ شش آزمون تصادف IIHS رتبهٔ خوب را کسب کنند. علاوه بر این، خودروها باید به سیستم پیشگیری از تصادف جلو مجهز باشند، در برخورد خودرو با خودرو یا خودرو با عابر پیاده رتبهٔ پیشرفته یا برتر را کسب کنند و حداقل یکی از آپشن‌های چراغ‌های جلوی آن‌ها باید به رتبهٔ خوب یا قابل‌قبول دست یابد. برای کسب جایزهٔ TSP+ هم علاوه بر همهٔ این موارد، چراغ‌های جلوی استاندارد خودروها باید رتبهٔ خوب یا قابل‌قبول را کسب کنند.

IIHS اما برای اهدای جوایز خود در سال ۲۰۲۳ معیارهای سخت‌تری را در نظر خواهد گرفت. در این آزمون‌ها، ارزیابی ضربهٔ جانبی با سرعت بالاتر و مانع سنگین‌تر انجام خواهد شد و برای کسب جایزهٔ TSP یک خودرو باید بتواند در این آزمایش رتبهٔ خوب یا قابل‌قبول را کسب کند. برای کسب جایزهٔ TSP+ هم کسب رتبهٔ خوب ضروری خواهد بود. علاوه بر این، یک آزمایش جدید پیشگیری از تصادف با عابر پیاده در شب هم انجام خواهد شد و خودروها برای کسب جایزهٔ TSP+ باید در این آزمایش رتبهٔ پیشرفته با برتر را کسب کنند.

منبع خبر: