سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

مرعشی: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی

 

ایران دیگر طاقت اشتباه ندارد.

سیدحسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران اعلام کرد: کشور دیگر فرصت و طاقت تکرار اشتباهات را ندارد و فرصت کمی برای کمک به کشور داریم.  

سخنان دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی که به همت دفتر روابط عمومی و در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد، بیان شد. در این نشست که با حضور رسانه‌ها برگزار شد، او با سخنانی کوتاه در ابتدای نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: "از نگاه من و همراهان سیاسی‌ام در حزب کارگزاران سازندگی ایران، شرایط کشور شرایط خوبی نیست. کشور با ابرچالش‌هایی مواجه است که در مورد آن زیاد گفته شده که مردم هم با تمام گوشت و پوستشان شرایط فعلی کشور را درک و تحمل می‌کنند".

پیش‌ثبت‌نام‌ها اشتباه بود

به گفته دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران  "پیش‌ثبت‌نام‌ها اشتباه بود زیرا ارزشی نداشت و بررسی صلاحیت‌ها در مرحله بعدی انجام شد. پیش‌ثبت‌نام به ضرر انتخابات بود. افراد وقتی در انتخابات شرکت می‌کنند که فضا انتخاباتی باشد. در مقطع پیش‌ثبت‌نام، فضای کشور انتخاباتی نبود. اگر الان ثبت‌نام انجام می‌شد ۱۰ نفر از اعضای شورای مرکزی حزب در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند. آن موقع کسی زیر بار نرفت. البته برخی ثبت‌نام کرده بودند ولی اعلام نکردند. من از اول قصد ثبت‌نام نداشتم ولی من هم فرصت ردصلاحیت خود را به آقای جنتی نمی‌دهم".

مشکلات ناترازی

مرعشی در ادامه افزود: " امسال پنجمین سالی است که کشور تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه می‌کند. به رغم اینکه رهبری نیز امسال را سال کاهش تورم و رشد اقتصادی اعلام کردند، متاسفانه توفیق زیادی برای کاهش تورم به وجود نیامد. کسری بودجه و ناترازی بانک‌ها، عدم تعادل بین منابع و مصارف وحشتناک در صندوق‌های بازنشستگی، کمبود گاز که اکنون در ایران منفی است به خصوص برای زمستان که دولت مجبور می‌شود بعضی از نیروگاه‌ها را به سمت مازوت شیف بدهد و سوخت‌های مایع و عدم تعادل تولید و مصرف برق در کشور بنابراین ما در دو فصل تابستان و زمستان (زمستان برای گاز و تابستان برای برق) مجبور هستیم که بخشی از تولید را متوقف کنیم. سال گذشته تمام چاه‌های کشاورزی ایران روزانه ۴ ساعت خاموشی را در تابستان تحمل کردند و تولید کشاورزی ایران لطمه زیادی خورد". در ادامه این نشست، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: " این‌ها مشکلاتی است که همگان به خوبی می‌دانند و کسی هم منکر آن نیست. بنابراین باید بیشتر روی راه‌حل‌ها متمرکز شویم.

عبور از انقلابی‌گری

به گفته مرعشی، راه حل مشکلات کشور راه‌حل‌های انقلابی نیست بلکه راه‌حل‌های اصلاحی است. وقتی از اصلاحات صحبت می‌شود، منظور گروه‌های اصلاح‌طلب به معنای رایج سیاسی آن نیست. امروز کشور نیاز به یکسری اصلاحات دارد. این اصلاحات ممکن است به ساختارها منتهی شود و بعضی نیز به مدیریت‌ها و سیاست‌ها معطوف است. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد اصلاحات، سیاست‌زدایی از امور فنی و اجرایی کشور است. این ظلم بزرگی بود که دولت‌ها به خودشان و کشور کرده‌اند که با همه مسائل فنی و اجرایی کشور تحت تاثیر گرایش‌های سیاسی برخورد کردند. اگر روزی نتوانیم در روند اصلاحات در ایران به یک توافق جامع برسیم که پست‌های سیاسی از پست‌های فنی و اجرایی تفکیک شود و اگر قرار باشد که در تمام شئونات فنی اجرایی کشور سیاست را مداخله دهیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که کشور در مسیر بهبودی قرار گیرد.

تغییر لازم است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: یکی از الزامات انتخابات دموکراسی و مردم سالاری تغییر است. نمی‌توان به مردم گفت، برای اینکه چرخ کشور بهتر بچرخد حق ندارید فلان گروه یا فرد را انتخاب کنید یا نکنید.
شاید مردم کسی را انتخاب کنند که شایستگی‌اش از کاندیدای رقیبش کمتر باشد، این اشکالی ندارد زیرا انتخاب مردم است اما آیا منتخبان مردم حق داشتند که مسائل پزشکی، داروسازی، بهداشت، صنعت‌نفت و تجارت را با چوب سیاست بزنند و متلاشی‌اش کنند؟ حتماً پاسخ منفی است. پست‌های سیاسی محدود به اعضای کابینه استانداران و بعضی از معاونت‌های وزارتخانه‌هاست اما کارهای فنی و اجرایی کشور باید تابع ملزومات فنی خودش باشد. این نکته‌ای است که تجربه‌اش را در دولت‌های مختلف دیده‌ام. در دوره دوم ریاست‌جمهوری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به عنوان رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور کارم را شروع کردم و تا روزی که آمدم تمام پرسنل و مدیران دفتر رئیس‌جمهور همان مدیران دوره ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای بودند با اینکه رئیس‌جمهور در دوره آقای خامنه‌ای مسئولیت اجرایی نداشت و در دوره آقای هاشمی رئیس‌جمهور رئیس کابینه شده بود.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران ادامه داد: "در ادامه دیدم که در حوزه معاون اول که حوزه نخست‌وزیری گذشته بود، تمام پرسنلی که در دوره مهندس میرحسین موسوی در نخست‌وزیری کار می‌کردند همه پرسنلی بودند که از قبل آنجا کار می‌کردند و تخصص آن کار را داشتند. به یاد ندارم در آن دو سال و نیمی که دفتر رئیس‌جمهور را مدیریت می‌کردم دفتر رئیس‌جمهور، خود رئیس‌جمهور یا نزدیکان او در انتصاب وزارتخانه‌ها نظر داده یا دخالت کرده باشند".
وی خاطرنشان کرد: "اما رسیدیم به نقطه‌ای که همه مدیریت‌های کشور را از زاویه سیاسی نگاه کردند و افراد جدید را بدون تجربه به کار گماردند. نتیجه‌اش این شد که در یک دوره ۸ ساله، ۶۵۰ میلیارد دلار درآمدهای نفتی حاصل شد و به جای رشد اقتصادی، تورم به وجود آمد. این مقطع تاریخ ایران مقطع قابل مطالعه و تاملی است زیرا از پیدایش نفت در مسجد سلیمان ایران تا سال ۱۳۵۷ کشور ۱۲۰ میلیارد دلار نفت فروخته بود. در ۱۰ سال اول که تحریم بودیم و جنگ بود ۹۵ میلیارد دلار نفت فروختیم. در ۸ سال دولت هاشمی ۱۱۰ میلیارد دلار و ۸ سال خاتمی ۱۲۰ میلیارد دلار به فروش رسید در دوره آقای احمدی‌نژاد ۶۵۰ میلیارد دلار بود یعنی ۵۰ درصد از کل تاریخ پیدایش نفت بیشتر نفت فروخته شد و رشد اقتصادی هم اتفاق نیفتاد".

قهر از سیاست اشتباه است

او با بیان اینکه امیدوارم به این باور برسیم که راه‌حل کشور قهر از سیاست و تن دادن به راهکارهای انقلابی دعوت از مردم به خیابان‌ها نیست، افزود: " راه‌حل وزارت کشور اصلاحات است (البته اصلاحات به معنای فراتر از جبهه اصلاحات) اصلاحات باید به یک باور تبدیل شود و مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم با اتکای به اندوخته‌های تجربی کشور بتوانیم مرحله به مرحله کشور را در مسیر بهبودی قرار دهیم آینده ایران می‌تواند درخشان باشد، مشروط بر یک مشارکت همگانی نه تنها در انتخابات بلکه در امور فرهنگی و اجتماعی این را خیلی سخت می‌بینم که قرار باشد با قدرت‌های بزرگ دنیا درگیر باشیم و در داخل هم طوری حرکت کنیم که مردم هم راضی نباشند. رضایت عمومی پشتوانه حکومت است، امیدوارم که بتوانیم کمک کنیم که این اتفاق بیفتد.

حمایت از روحانی در خبرگان

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال که با توجه به همزمانی انتخابات مجلس خبرگان کاندیدای مورد حمایت حزب کارگزاران چه شخصی خواهد بود گفت: " اگر آقای روحانی برای مجلس خبرگان تایید صلاحیت شود نماینده شاخص مورد حمایت حزب کارگزاران خواهد بود. ایشان با توجه به اینکه ستادی را در تهران و شهرستان‌ها فعال کرده است در جهت ارائه لیست کاندیدای هم‌ جهت و همراه ایشان را کمک خواهیم کرد.

مشارکت مشروط در انتخابات

مرعشی همچنین درباره برنامه این حزب و انتخابات مجلس و شکل‌گیری ائتلاف با سایر گروه‌های سیاسی افزود: "بحث انتخابات مجلس از سوی حزب ما مربوط به دو نکته است. اول منتظر اعلام نتیجه نهادهای نظارت و شورای نگهبان هستیم. موضوع دوم مربوط به موضع جبهه اصلاحات است در ائتلاف جبهه اصلاحات هستیم آن‌ها بحث‌هایی درباره مشارکت در انتخابات را شروع کردند. دو تا پیشنهاد رای نیاورده است. مشارکت بی‌قید و شرط و عدم مشارکت رای نیاورده است اما مشارکت مشروط رای آورده که حزب کارگزاران هم از پیشنهاد مشارکت مشروط استقبال کرده است. یعنی دارای کاندیدهای تایید‌صلاحیت شده‌ای باشد که بتوانیم مسئولیت آنان را در قبال مردم بپذیریم. مرعشی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان ارائه لیست جداگانه کارگزاران از اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفت: ظرفیت‌های انسانی و تجربه حزب را به پای هیچ گروهی فدا نمی‌کنیم.
تجربه ما متعلق به کشور است و تلاش می‌کنیم، اصلاح‌طلبان را همراه کنیم در راهبرد مشارکت مشروط اما اگر بنا به تصمیم به بودن یا نبودن در سیاست بگیریم حتماً بودن در سیاست را انتخاب می‌کنیم. در نبود جمهوری اسلامی، مردم ایران به هیچ گروهی از اصلاح‌طلبان اعتنا نخواهند کرد. آن روز آخر سیاست‌ورزی همه ما خواهد بود. فائزه هاشمی زن شجاعی است ولی اگر جمهوری اسلامی نباشد، او و سایر اعضای خاندان هاشمی و خاتمی همه رفته‌اند. در جمهوری اسلامی است که اصلاح‌طلبان با حرف کارشناسی و درست می‌توانند پایگاه اجتماعی داشته باشند.

آینده چگونه است؟

مرعشی گفت: " انتخابات ۱۴۰۴ از معبر انتخابات ۱۴۰۲ می‌گذرد؛ مسیر ما این است که با حضور شخصیت‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو اقلیت نیرومند شکل بگیرد. آن وقت مسیر ما نشان می‌دهد که می‌توانیم با منافع مردم و کشور هماهنگ باشیم و آینده خوبی را رقم برنیم. در بودن جمهوری اسلامی است که اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در مقابل اصولگرایانی که در بالای ابرها حرف می‌زنند، می‌توانند با حرف‌های منطقی و کارشناسی پایگاه اجتماعی خود را به دست بیاورند. ما به هیچ‌وجه سیاست‌ورزی را در انتخابات تعطیل نخواهیم کرد. وی در پاسخ به این سوال که جبهه اصلاحات موضع انتخابات مشروط را پیگیری می‌کند اگر جبهه اصلاحات این موضوع را نپذیرد شاهد ائتلاف احزاب اعتماد ملی کارگزاران و حزب ندای ایرانیان خواهیم بود گفت: " ما در هر صورت چنین نگاهی نداریم. اتفاق اول اینکه باید دید شورای نگهبان و نهادهای نظارتی پایبند به نظرات رهبری هستند؟ علی لاریجانی فرد اصولگرا رئیس صداوسیما بود. علی لاریجانی ۱۲ سال رئیس مجلس بوده علی لاریجانی سپاهی بود که رد صلاحیت شد، آیا نهادهای نظارتی به رهبری پایبند هستند. از کلیه احزاب اصلاح طلب ۱۸۰ نفر ثبت‌نام کردند که منتظر هستیم ببینیم چه نتیجه‌ای به دست می‌آید.

یک لبه باریک

سید حسین مرعشی همچنین در پاسخ به این سوال که راهبرد جایگزین حزب کارگزاران چه خواهد بود و آیا در ادامه همین مسیر سیاست‌ورزی خواهد بود گفت: "روی یک لبه باریک حرکت می‌کنیم. ما حداقل به روند انتخابات اخیر ۹۸ و ۱۴۰۰ معترض هستیم. به طور مثال شورای نگهبان در جبهه اصولگرایی آقای لاریجانی را رد کردند، آن وقت پرسید که اگر تمام کاندیداهای موجود را رد‌صلاحیت کردند چه کار باید کرد. اگر کاری که در ۹۲ و ۹۴ و ۹۶ کردیم را در انتخابات ۱۴۰۰ برای آقای همتی می‌کردیم الان کشور در وضعیت اقتصادی مناسبی به سر می‌برد. ممکن است تصمیات نهادهای نظارتی ما را مستاصل کند. وی افزود: اما برخی تصمیات ما در جریان اصلاحات نیز در این استصیال بی‌تاثیر نیست. بخشی از کارها را نباید اجازه می‌دادیم. سپاه نباید در اختیار یک جناح سیاسی قرار بگیرد. شهدای دفاع مقدس را نباید در اختیار یک جناح سیاسی بنامیم ما در یک جاهایی داوطلبانه قدرت را در اختیار رقیب قرار دادیم. خبرگان را نباید در اختیار رقبا قرار دهیم. ما اصلاح‌طلبان هم بخشی از نیروهای انقلابی هستیم. بدترین کار این است که اصلاح‌طلب، انقلابی بشود که از اصولگرایی بدتر است. اصول اصلاح‌طلبی باید تدریجی باشد. ما در ۸۸ نباید این موضوع را می‌پذیرفتیم که احمدی‌نژاد را رها کرده و از رهبری عبور کنیم باید در کنار رهبری می‌ایستاده و احمدی نژاد را ادب می‌کردیم. فتنه ۸۸ فتنه احمدی‌نژاد بود که شاهد بودیم سرمایه‌های نظام مورد اهانت قرار گرفتند. مرعشی در پاسخ به این سوال آیا اصلاح‌طلبان و به طور ویژه حزب کارگزاران نسبت به برنامه‌ها و وعده‌های داده شده پاسخگو خواهند بود، گفت: "ما کاندیدهایی که اعلام خواهیم کرد باید بتوانیم مسئولیت آنان را در قبال مردم بپذیریم اگر نپذیریم هیچ حمایتی از آنان نخواهیم کرد. دوم اینکه برنامه خیلی روشن است و اولویت اول کشور ساماندهی اقتصاد ایران است. اقتصاد ایران مستلزم بهبود دو وضعیت سیاست داخلی و خارجی است. در سیاست داخلی باید نشاط و فضای آزادی اجتماعی را فراهم کنیم چون امروز ما شاهد خروج نخبگان پزشکان و جوانان هستیم. در سیاست داخلی، رقابت گروه‌ها باید متناسب با وزن سیاسی خود حضور داشته باشند. جبهه پایداری که افکار آنان را قبول نداریم باید متناسب با وزن خود حضور داشته باشد. روابط خارجی ایران را با تحریم آمریکا نمی‌توان اداره کرد. ایران از بازار نفت حذف شده اما هیچ اتفاق نیفتاده است. ما باید به قدرت بازار جهانی نفت با فروش ۷ میلیون نفت بازگردیم. قدرت فروش نفت از قدرت مقاومت و صنعت موشکی بیشتر است.

پیامی داده نشد

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در ادامه این نشست و در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای حل مشکلات کشور چیست؟ گفت: "برای بهبود شرایط کشور راه انقلاب درست نیست ما انقلاب نمی‌خواهیم بلکه اصلاحات در جمهوری اسلامی می‌خواهیم همه اقشار باید خود را به رهبری وابسته بدانند. راهبرد مشارکت در این انتخابات از مسئولان و نهادهای نظارتی و امنیتی اصلاح‌طلبان و میانه‌روها همه مشکل دارند. ما قبل از ثبت‌نام مطلقاً پیامی دریافت نکردیم که بدانیم نظام علاقه‌مند است در انتخابات حضور داشته باشیم. وقتی ثبت‌نام انجام شده به ما علامت داده شده است. الان هم نمی‌دانیم شورای نگهبان با توصیه رهبری مانند ردصلاحیت علی لاریجانی عمل خواهد کرد یا به توصیه رهبری در جهت مشارکت پرشور عمل خواهد کرد. مرعشی در پاسخ به جایگاه مردم در بین جریان اصلاحات چیست گفت: "ممکن است برخی این نکته را مطرح کنند که راهکار ولایت فقیه را برداریم همان طور که آقای مهندس موسوی در بیانیه اخیر خودشان تشکیل مجلس موسسان و تغییر قانون اساسی را ارائه دادند آیا مردم قانع شدند؟ یا آقای خاتمی برای اصلاح جمهوری اسلامی مانیفست ۱۵ بندی را ارائه کردند از نظر شما کدام امکان پذیر است؟ آقای مهندس موسوی حوادث آبان ۹۸ را مشابه حوادث ۱۷ شهریور ۵۷ دانستند که بعد از چند ماه منتهی به انقلاب شد آیا اتفاقی افتاد. با فرمان تندروها نمی‌توان کشور را اداره کرد.

قدرت نفت از موشک بیشتر است

دبیرکل کارگزاران در ادامه گفت: "اعتراضات سال گذشته وقتی لطمه خورد که اعتراضات در مقابل اصل حجاب گذاشته شد که اشتباه بود زیرا عده‌ای معترض، محجبه بودند. اگر مساله ما حل مشکلات کشور است می‌توان هنوز بیش از ۵۰ درصد مردم را سازمان داد تا برای مصالح خود گام بردارند. ما خودمان باید محکم و روشن صحبت کنیم تا مردم به صحنه بیایند. من هنور معتقدم می‌توان ۵۰ درصد مردم را راضی کرد تا در انتخابات حضور داشته باشند. منفعت بر این است کشور چند صدایی باشد. اگر محکم صحبت کنیم در جهت حل مسائل حرکت خواهیم کرد. در ترکیه حدود ۱۰۰ سال از استقرار ترکیه جدید گذشته و حکومت لانیک به وجود آمده و گروه نظامی این کشور مدافع این حکومت است. اردوغان نمی‌تواند علیه آتاتورک حرف بزند اما ۱۰۰ سال است که آتاتورک نزد مردم ترکیه محترم است. تصور اینکه با ۱۰۰ اجتماع خیابانی یک نظام تغییر می‌کند، اشتباه است. نظام از خود دفاع می‌کند، نیروهای امنیتی از خود دفاع می‌کند و این واقعیت است ما زورمان به سپاه نرسید. تکلیف مردم که نان می‌خواهند و درآمد می‌خواهند معلوم نیست. ما اگر با همان مردم میانه درست حرف بزنیم و مسئولیت بپذیریم، کشور را می‌شود جلو برد. مرعشی در توضیح اینکه قدرت نفت از موشک بیشتر است، گفت: "ایران را با تحریم‌های آمریکا نمی توان اداره کرد. قدرت نفت از موشک بیشتر است به دلیل آنکه عربستان ۲۱ درصد منابع نفت دنیا، ایران ۲۰ درصد، ونزوئلا ۱۹ درصد و روسیه ۵ درصد است. آمریکا و عربستان و روسیه روزانه ۱۱ میلیون بشکه نفت می‌فروشند اگر روسیه کنار بکشد، بایدن باید با نفت ۳۰۰ دلار مواضع انتخاباتی خود را اداره کند که شکست خواهد خورد. من معتقدم اگر به فروش نفت ۷ میلیون برسیم، نمی‌توان ایران را تحریم کرد. این‌ها واقعیت‌های جهان است. ایران با فروش ۷ میلیون نفت و استفاده از منابع زمینی خود در ۲۰ سال آینده جزو ۱۰ اقتصاد کشور دنیا خواهد بود و بود. وی ادامه داد: " آیا ایران با ۳۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص می‌تواند رشد پیدا کند یا با سه هزار میلیارد دلار می‌تواند؟ باید انتخاب کرد. چین دارای رشد ناخالصی ۲۰۰ دلار بود که ۳۶ میلیون نفر براساس گشنگی مردند اما الان رشد ناخالصی ۱۲ هزار دلار دارد که در عزت است. ما یک زمانی سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ را ۲۰ سال گذشته طراحی کردیم تا ایران خودش اقتصاد منطقه باشد اما امروز وضعیت عربستان دوونیم برابر اقتصاد ایران شده است و هیچ وقت نمی‌توانیم به آن برسیم.

جنتی و تایید صلاحیت؟

مرعشی در پاسخ به این سوال که آیا سرلیست اصلاح‌طلبان آقای نوبخت خواهد بود؟ گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و هنوز گفت‌و‌گو یا صحبتی نشده است. اگر یک مهلت یک هفته‌ای دهند تا سران اصلاحات دیگر هم ثبت‌نام کنند و تایید شوند مجبور نخواهیم بود تا از افراد اعتدال و توسعه استفاده کنیم. مرعشی درباره عدم ثبت‌نام خود و محسن هاشمی گفت: وقتی بحث پیش‌ثبت‌نام شکل گرفت که فضا ضد انتخابات بود. وقتی پیش‌ثبت‌نام انجام شد که ارزش واقعی نداشت و ضربه محکم به انتخابات زد. زمانی پیش‌ثبت‌نام دارای ارزش واقعی است که افق‌های سیاست روشن باشد.
امروز اگر افق‌های ثبت‌نام مشخص بود، ثبت‌نام با موفقیت همراه می‌شد. وی گفت من خودم دو دور نماینده مجلس بودم امکان ندارد و فرصت نمی‌دهم تا آقای جنتی صلاحیتم را تایید کند. امروز من باید صلاحیت جنتی را تایید کنم اگر مشخص باشد که جد آقای جنتی چه نقشی در فقه دینی دارد آن وقت می‌تواند درباره صلاحیت من نظر بدهد. جد پانزدهم من در مازندران از پیروان نقش اهل بیت بوده است و هیچ وقت فرصت نخواهم داد که آقای جنتی صلاحیت من را رد کند. وی همچنین تاکید کرد: " اگر بتوانیم یک اقلیت نیرومند در مجلس تشکیل دهیم، مسیر ما برای انتخابات ریاست جمهوری و حرکت به سمت تشکیل یک دولت نیرومند هموار خواهد شد کشور اصلا فرصت و طاقت تکرار اشتباهات گذشته را نداشته و فرصت کمی برای کمک به مردم ایران برای رشد داریم تمام امید ما به مداخله مقام رهبری است وگرنه اگر به شورای نگهبان، مجلس دولت و برخی نهادهای امنیتی باشد حتماً آن‌ها علاقه‌ای به تشکیل مجلسی متفاوت از مجلس فعلی نخواهند داشت. مرعشی گفت: " تجربه حاکمیت یکدست شکست خورده است. هیچگاه کشور دچار چنین انحرافات و خلاهایی نبوده است. برخی ساده لوح فکر می‌کردند که اگر مدیران با سابقه و با تجربه کشور را کنار گذاشته و ته و افراد صرفاً جسور را با عنوان انقلابی به صحنه بیاورند، مشکلات مملکت حل خواهد شد خروجی اینکه به میزان نیاز ۱۲ سال کشور، ارز برای چای تخصیص می دهند!"

منبع خبر: