جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

پیام استاندار کرمان به مناسبت ثبت جهانی قنوات جوپار و بم

استاندار کرمان به مناسبت ثبت جهانی قنوات جوپار، اکبر آباد و قاسم آباد شهرستان بم پیام صادر کرد.  

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی در پیام ثبت جهانی قنوات جوپار، اکبر آباد و قاسم آباد شهرستان بم آورده است، در کتیبه زیبای چهارمین ماه از سال 95 خبر مسرت بخش ثبت جهانی قنوات جوپار و اکبر آباد و قاسم آباد شهرستان بم، طلیعه زیبای امید مدبرانه را به کرمانیان و ایرانیان نشان داد تا جهانیان بدانند که این سرزمین پرافتخار در عرصه تمدن و فرهنگ، حرف های ناگفته و بس شنیدنی دارد.
وی ادامه می دهد، ثبت دو اثر تاریخی در فهرست آثار جهانی طی کمتر از یک سال، نشانی از مدیریت جهادی دولت مردان دولت تدبیر و امید و همت والای فرزندان خلف این دیار ستاره و کویر دارد.
استاندار کرمان می افزاید، پس از ثبت جهانی روستای تاریخی و دستکند میمند، بار دیگر کام کرمانیان و ایرانیان با حلاوت خوش افتخار به شیرینی نشست.
وی آورده است، اینکه در دولت تدبیر و امید دو اثر در استان کرمان به فهرست ثبت جهانی افزوده شده و تعداد آثار ثبت شده جهانی این استان در کنار باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم، به چهار اثر افزایش یافته، نشانی از همت والا و مدبرانه دولت مردان است.
رزم حسینی در پایان این پیام آورده است، در این مجال از تلاش های نماینده ایران در یونسکو، مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیران استان کرمان و مردم فهیم و قدرشناس کرمان تقدیر کرده و توفیق روز افزون آنها را آرزومندم. باشد که حلاوت خوش این هدیه، با ثبت جهانی کویر لوت، صد چندان شود.
سه قنات از استان کرمان در پرونده قنات ایرانی در چهلمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو ثبت شد و با این رویداد و با گذشت یک سال از ثبت جهانی روستای صخره ای میمند، شمار آثار تاریخی این استان در فهرست میراث جهانی به چهار اثر رسید.
استاندار کرمان تابستان سال گذشته نیز برای دفاع از ثبت جهانی روستای صخره ای و تاریخی میمند در شهرستان شهربابک به شهر بن آلمان رفت و امروز با ثبت قنوات کرمان، این استان دارای چهار اثر ثبت جهانی است که اگر کویر لوت هم در این اجلاس به ثبت برسد رکورددار می شود.
نکته دیگر اینکه ثبت دو اثر از استان کرمان در فهرست میراث جهانی طی دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید و با همت مدیریت استان صورت گرفته است. ارگ بم و باغ شاهزاده دو اثر جهانی دیگر استان کرمان هستند.

منبع خبر: