جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

استاندار: دولت نگاه اقتصادی خوبی به جنوب کرمان داشته است

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های متعدد جنوب استان کرمان گفت: دولت تدبیر و امید نگاه اقتصادی خوبی به جنوب استان داشته است.  

 علیرضا رزم حسینی شامگاه دوشنبه در دیدار معاون اول رئیس جمهوری با قشرهای مختلف مردم در مسجد الرسول (ص) جیرفت افزود: مثلث توسعه اقتصادی تحول خوبی در این منطقه از جمله شهرستان های جیرفت و عنبرآباد ایجاد کرده است.
وی با اشاره تقسیم استان به هشت منطقه اقتصادی در پی معرفی کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی بیان کرد: شهرستان قلعه گنج به بنیاد مستضعفان، شهرستان رودبارجنوب به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و جیرفت و عنبرآباد به اتاق بازرگانی به عنوان معین برای توسعه واگذار شد و امیدواریم شاهد پیشرفت این مناطق باشیم. 
استاندار کرمان تصریح کرد: با فضای همدلی حاکم بر استان کرمان شاهد پیشرفت منطقه هستیم.
وی اظهار کرد: راه اندازی فرودگاه جیرفت با دو پرواز در هفته به تهران یکی از خدمات دولت در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها در شهرستان جیرفت است و مرز هوایی این منطقه در دستور کار است و پیگیر اخذ این مجوز می باشیم.
رزم حسینی گفت: پایانه صادراتی با ۶۰ درصد پیشرفت زمینه را برای صادرات محصولات این منطقه فراهم می کند و امیدواریم این طرح تا سال آینده به بهره برداری برسد. 
وی افزود: در دولت تدبیر و امید ۳۶ هزار هکتار آبیاری نوین در استان صورت گرفت و در زمینه زراعت طی سه سال گذشته پنج هزار و ۴۸ هکتار آبیاری نوین انجام شده است.
استاندار کرمان گفت: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۳۰ هزار تن گوجه فرنگی برای تنظیم بازار منطقه خریداری شد که اولین بار در تاریخ جنوب کرمان صورت گرفت.
وی از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواستار تخصیص اعتبارات برای کاوش های جدید کنار صندل شد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با احداث گلخانه های هیدروپونیک خدمات بسیار ارزنده ای به جنوب کرمان می شود. 
یحیی کمالی پور افزود: امیدواریم با مساعدت معاون اول رئیس جمهوری مساله ریل این منطقه برطرف شود.
وی بیان کرد: آقای جهانگیری افتخار جنوب کرمان است و خدمات ایشان در جهاد سازندگی جیرفت هرگز فراموش نمی شود.
معاون اول رئیس جمهوری که امروز - دوشنبه - از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شد، پس از افتتاح مجموعه ورزشی و کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر در سیرجان راهی جنوب استان کرمان شد.
شرکت در نشست های توسعه منطقه ای و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بازدید و افتتاح چند طرح اقتصادی و عمرانی از برنامه های اسحاق جهانگیری در ادامه این سفر 2 روزه است.

منبع خبر: