شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

معین منطقه سه کرمان در شرق این استان یکصد طرح اقتصادی اجرا کرد

نماینده معین(یاور) اقتصاد مقاومتی منطقه سه استان کرمان گفت: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی صنایع خودروسازی کرمان بعنوان معین منطقه سه این استان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بیش از یکصد طرح کوچک و بزرگ تولیدی و اشتغال زا را اجرایی کرده است .  

جعفر توسلی  با اشاره به فعالیت ها و برنامه های معین اقتصاد مقاومتی منطقه سه با حمایت صنایع خودرو سازی کرمان مستقر در ارگ جدید شهرستان بم افزود: بیش از 50 صندوق اعتبارات خرد روستایی برای تولید و اشتغال روستاییان در روستاهای شرق استان کرمان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرحهای خرد روستایی از سوی صنایع خودروسازی کرمان اظهار کرد: صندوق های خرد روستایی با هدف ترویج فرهنگ پس انداز، توسعه کسب و کارهای پایدار، افزایش در آمد و بهبود معیشت خانوار روستایی و عشایری، توانمندی آنان و ارائه 2 برابری تسهیلات قرض الحسنه در ازای جذب منابع اعتباری و سپرده گذاری مردمی ایجاد شده است.

نماینده معین اقتصاد مقاومتی منطقه سه استان کرمان گفت: شرکت صنایع خودروسازی کرمان در راستای مسئولیت اجتماعی خود با پرداخت حدود پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان شهرستان ریگان به مردم شرق استان کرمان خدمت رسانی کرده است.

وی افزود: صنایع خودروسازی کرمان تاکنون با پرداخت اعتبار یک میلیارد تومانی اقدام به تکمیل بیمارستان نیمه تمام شهرستان فهرج کرده است و ادامه تکمیل این بیمارستان نیز حدود 10 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و این شرکت با پرداخت اعتبارات بیشتر ساخت و تکمیل این بیمارستان را وظیفه خود می داند.

توسلی عنوان کرد: معین اقتصادی منطقه استان کرمان حدود 300 میلیون تومان برای احداث و تجهیز ساختمان رفاهی اداره زندان بم (با توجه به مسافت طولانی آن با مرکز شهر بم) هزینه کرده است.

وی گفت: معین اقتصادی منطقه سه کرمان حدود پنج میلیارد تومان برای تکمیل باغ هنر استاد شجریان شهر بم، یکصد میلیون تومان برای تکمیل مدرسه نیمه تمام طبیعت در مسیر روستای دهرضا شهرستان ریگان و اهدای حدود 25 دستگاه خودرو به نیروی انتظامی شرق استان در جهت تامین امنیت شرق استان کرمان کمک کرده است.

نماینده معین اقتصاد مقاومتی منطقه سه استان کرمان افزود: تخصیص 1.5 میلیارد تومان برای آسفالت حدود 30 هزار متر مربع شهر و معابر ریگان انجام شده است و همچنین 150 هزار متر مربع از آسفالت این شهرستان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: پرداخت 100 میلیارد تومان ارزش افزوده به دولت جهت توسعه منطقه، راه اندازی مرکز شماره گذاری خودرویی در منطقه ارگ جدید، تجهیز و راه اندازی مرکز جامع ترک اعتیاد به سوء مصرف مواد مخدر در بم با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان هزینه کرده است و 50 میلیون تومان هزینه ماهانه این مرکز را پرداخت می کند.

توسلی گفت: تخصیص یکصد میلیون تومان جهت احیای موتور آب طرح آبخوانداری منطقه گنبکی ریگان و 450 میلیون تومان برای احداث دبستان 6 کلاسه در مرکز شهرستان ریگان پرداخت کرده است.

وی افزود: احداث زمین ورزشی در شهرستان رستم آباد که تاکنون مبلغی بالغ بر 600 میلیون تومان هزینه شده است و تکمیل آن نیاز به بیش از 300 میلیون تومان دارد که در حال پرداخت است.

نماینده معین اقتصاد مقاومتی منطقه سه استان کرمان بیان کرد: همکاری در پرداخت وام برای راه اندازی کارخانه تولید دستمال کاغذی (هالیدی) در شهرستان بم و  و شرکت خودرویی سروش در منطقه ویژه اقتصادی ارگ از اقدامات معین اقتصادی منطقه سه کرمان است.

وی گفت: تلاش و پیگیری مستمر در جهت ورود خرما به بازار بورس در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید با توجه به جایگاه تجاری این محصول در منطقه شرق استان کرمان، اقبال عمومی نسبت به مصرف این محصول در کشور، امکان ارز آوری صادرات و محصولات قابل فرآوری و مشتقات خرما و دعوت و حضور 2 روزه کارشناسان هلندی جهت کارشناسی صادرات خرما ازجمله دیگر اقدامات صنایع خودروسازیکرمان در راستای اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است.

توسلی افزود: ایجاد کارخانجات متعدد قطعه سازی ، تجهیزات الکترونیکمی،ساخت صندلی واگزوزسازی ماشین های تولیدی و توسعه فعالیتهای خودرو سازی در کارخانجات ارگ جدید در راستای اشتغالزایی و پیشرفت منطقه سه اقتصادی است.

وی اضافه کرد: مشاوره و همکاری برای راه اندازی واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی از جمله ماهی گرم آبی و سرد آبی، پروژه های نیمه تمام منطقه پیگیری در رفع موانع آنها که تاکنون تعداد زیادی از این پروژه ها در شهرستان های شرقی استان کرمان به بهره برداری رسیده است.

نماینده معین اقتصاد مقاومتی منطقه سه استان کرمان گفت: تولید شیر شتر برای مصرف داخلی و در صورت مازاد صادرات به خارج از کشور برای ساماندهی شترهای موجود در منطقه شرق استان کرمان برنامه ریزی و اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: صنایع خودروسازی کرمان با برگزاری بیش از 200 نشست، گفتمان و فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در سطح گسترده در بین مردم و مسئولان در شرق استان کرمان ترویج داده است.

توسلی تصریح کرد: معین اقتصادی منطقه سه استان کرمان نظریه های کارشناسی، شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های روستایی در شهرستانهای شرق استان کرمان در ابعاد مختلف مطالعه و بررسی کرده است.

وی گفت: این شرکت بانک جامع اطلاعاتی را به منظور بررسی های پایه تدوین کرده و اطلاعات این بانک جهت برنامه ریزی کلان (کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت) در تهیه ی زیر ساخت های لازم برای پیشرفت اقتصادی شرق استان بوده است.

صنایع خودروسازی کرمان معین اقتصادی منطقه سه استان کرمان است و وظیفه توسعه شهرستان های بم، فهرج و ریگان را بر عهده دارد.

منبع خبر: