جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

مرعشی: باید در دفاع از رئیس جمهوری و دولت راسخ‌تر از گذشته باشیم

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به اینکه پاره ای از محافل و مراکز تصمیم‌گیری‌های جناحی علاقه‌مند هستند که عرصه را بر دولت روحانی کُند کنند تا این دولت مجبور به ترک زودهنگام کشور در عرصه مدیریتی شود، گفت: باید در دفاع از رئیس جمهوری و دولت راسخ‌تر از گذشته باشیم.  

حسین مرعشی در سومین کنگره جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان تصریح کرد: این مسئله را از مجموع حرف‌هایی که در مجلس تحت عنوان استیضاح و سوال مجدد از رئیس جمهوری و نوع فشارهایی که در اطرافیان وی است؛ می‌توان فهمید.
او با بیان اینکه سیاست مقام معظم رهبری در برخورد با همه دولت‌ها روشن بوده است، گفت: سیاست ایشان بر این بوده که دولت‌های منتخب مردم با موفقیت دورانشان را تمام کنند.
وی با اشاره به اینکه عده‌ای خود را نزدیک به رهبری می‌دانند و خودشان را ذوب در ولایت معرفی می‌کنند اما در دولت آقای روحانی دقیقاً خلاف این سیاست کلی حرکت می‌کنند، افزود: این برنامه شیطنت‌آمیز کاملاً با منافع جمهوری اسلامی و در شرایطی که این دولت سخت‌ترین دوران حیاتش را طی می‌کند، مغایرت دارد.
مرعشی با اشاره به اینکه این مسئله در این شرایط به کشور ضرر وارد می‌کند، تصریح کرد: با وجود انتقاداتی که اصلاح‌طلبان به دولت دارند و حق با آن ها است اما فکر می‌کنیم ما باید در دفاع از رئیس جمهوری و دولت راسخ‌تر از گذشته باشیم‌.
مرعشی با بیان اینکه معیشت مردم تهدید و مشکل دوم است که مسئولیت آن را متوجه دولت می‌دانیم، تصریح کرد: دولت باید برای معیشت مردم تصمیمات خیلی شفاف‌تر و اجرایی‌تری را بگیرد زیرا بی‌تصمیمی برای کشور خسارت بار است. 
وی با اشاره به راهبردهایی در رابطه با برون‌رفت از مشکلات معیشتی افزود: دولت باید به سمت آزادسازی قیمت‌ها برود و یارانه نقدی را اضافه کند، حقوق‌ها را ترمیم و پرداخت‌ها را از محل منابع انجام دهد و یا باید سبد روشنیبخشی از زندگی مردم را با سیستم سهیمه‌بندی با استفاده از ابزارهای الکترونیکی با قاطعیت تمام اعمال مدیریت کند.
مرعشی ادامه داد: نمی‌شود در شرایطی که ما در تحریم سنگین قرار گرفته‌ایم با سیاست فراوانی کالا قیمت‌ها را با زندگی مردم عادی مطابق کنیم و این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران بیان داشت: دولت باید با روشنی بین این دو راهبرد کلی تصمیم بگیرد و از این بلاتکلیفی مردم را نجات دهد.
وی با بیان اینکه اقتصاد ایران با همین مقدار منابع می‌تواند برای عامه مردم زندگی راحت‌تری را فراهم کند، تصریح کرد: در بحث کشور مرزهای ایران باز است و نمی‌توان کنترل کرد و یک حجم وسیعی دام از ایران فرار می کند اما می‌خواهیم با هواپیما گوسفند وارد کنیم.

منبع خبر: