جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

سرمایه گذاری 111 میلیون دلاری هیوندای و کیا در توسعه وسایل نقلیه تجاری برقی

دوکمپانی خودروسازی هیوندای و کیا خبر از سرمایه گذاری 111 میلیون دلاری خود برای توسعه و تولید وسایل نقلیه تجاری الکتریکی در انگلستان می دهند.  

چندی پیش خبر رسید که دو شریک خودروسازی اهل کره جنوبی، یعنی هیوندای و کیا با سرمایه گذاری 111 میلیون دلاری خود تصمیم به توسعه و تولید وسایل نقلیه تجاری تمام الکتریکی در کشور انگلستان دارند. در ازای سرمایه گذاری مذکور، این دو خودروساز کره ای به شرکت طراحی کننده وسایل نقلیه تجاری الکتریکی Arrival دسترسی خواهند داشت و به منظور تامین وسایل نقلیه تجاری آینده، می توانند با یکدیگر همکاری های گسترده ای داشته باشند.

 



هیوندای و کیا اطلاعات زیادی در رابطه با سرمایه گذاری جدید خود ارائه نکرده اند، اما به این موضوع اشاره شده است که آنان تصمیم به معرفی محصولات الکتریکی مختلفی در سگمنت خودروهای وانت برقی کوچک و متوسط با قیمت مناسب و یا حتی شرکت های خدمات رسانی شاتلی و محصولات لجستیکی و... خواهند داشت. این دو خودروساز کره ای می گویند که محصولات خارج از عرف آنان صرفا خودروهای وانت الکتریکی نیستند و می توانند پلتفرم های دیگری با کاربردهای متفاوت داشته باشند.

هنوز مشخص نیست چه زمانی این وسایل نقلیه به خیابان ها خواهند رسید، اما هیوندای و کیا می گویند که در مرحله اول بر روی پروژه های شرکت Arrival تمرکز خواهند داشت و سپس به دنبال ماشین هایی خواهند بود که دارای موتورهای الکتریکی، بسته های باتری و همچنین سایر اجزای محرک مقرون به صرفه خواهند بود. به نظر می رسد که این مشارکت اول از همه در بازارهای اروپا متمرکز شده باشد که تقاضای بسیار زیادی برای وسایل نقلیه تمام الکتریکی تجاری مقرون به صرفه وجود دارد و پس از آن می توانیم به سایر بازارهای جهانی فکر کنیم.

منبع خبر: