دوشنبه, 23 فروردین 1400
منو اصلی

 

آنچه باید بدانیم.

 

6 تکنیک قدردانی از مشتری

اگر به دنبال جلب رضات بیش تری از مشتریان خود نباشید، بدون شک بازار را از دست خواهید داد. در این راستا فراموش نکنید که قدردانی یکی از ساده ترین اقدامات محسوب شده و تاثیر فوق العاده ای را به همراه دارد. در ادامه 6 نمونه ساده برای موفقیت در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.  

1-بر اساس اصل پارتو اقدام نمایید 

برطبق این قانون 80 درصد از نتایج در هر زمینه ای تنها از 20 درصد اقدامات به دست می آید. برای مثال 80 درصد سود شرکت تنها از 20 درصد از مشتریان شما خواهد بود. تحت این شرایط نگاهی یکسان به مشتریان، اشتباهی بسیار بزرگ بوده و لازم است تا قدردانی شما نیز تفاوت هایی را داشته باشد. درواقع 20 درصد اصلی، باید در مرکز توجهات شما و بالاترین سطح اقدامات باشند. با این دسته بندی، انجام هر اقدامی شانس کسب بالاترین نتایج را خواهد داشت. در نهایت چنین رفتاری خود باعث خواهد شد تا مشتریان دیگر، مایل داشته باشند تا در دسته خواص قرار گیرند.

2-منحصر به فرد باشید 

اگرچه توجه به اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها یک اقدام منطقی محسوب می شود، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بالاترین حد تاثیرات را تنها از اقدامات منحصر به فرد می توان انتظار داشت. دراقع اقدامات تکراری، مزیت رقابتی برای شما ایجاد نکرده و این امر بدون شک شرایط را سخت خواهد کرد. در این راستا فراموش نکنید که برای قدردانی الزامی به اقدامات پزهزینه وجود نداشته و با خلاقیت می توان فوق العاده ظاهر شد. 

3-دست نوشته ارسال کنید 

متن هایی که تایپ شده اند قادر به انتقال احساسات نیستند. در این راستا اگر قادر به پر کردن تمامی نامه ها با خط خود نخواهید بود، توصیه می شود که از یک نمونه آن کپی گرفته و تنها نام را عوض کنید. درواقع این نامه باید حاوی پیام قدردانی بابت خرید مشتری باشد. برای این اقدام نیازی به چاپ کردن موارد نبوده و حتی ارسال آن از طریق ایمیل نیز کاملا مناسب خواهد بود. درواقع شیوه انتقال آن موضوعی فرعی بوده و اصل مهم، محتوا خواهد بود.

4-از دیدار مستقیم غافل نشوید 

اگرچه اینترنت سرعت را افزایش داده و فاصله را نیز بی معنا ساخته است. با این حال شما نباید صر فا به آن محدود باشید. در این راستا توصیه می شود که مشتریان را در گوره های مختلف قرار داده و اقداماتی برای دیدار مستقیم داشته باشید. در این راستا لازم است تا به دنبال بهانه ای باشید. برای مثال می توانید افراد را براساس ماه تولدشان، دسته بندی کرده و یک جشن مشترک بگیرید. درواقع ارتباط مستقیم، ضامن وفاداری مشتری نسبت به برند شما خواهد شد. با این حال این نمونه، تنها یک مثال بوده و شما می توانید اقدامات به مراتب بیش تری را نیز انجام دهید. 

5-از اعیاد غافل نشوید

هر بهانه ای برای تبریک گفتن، خود باعث استحکام ارتباط شما با مشتری خواهد شد. در این راستا توصیه می شود که اعیاد را مورد توجه جدی خود قرار داده و حداقل یک تبریک دوستانه را داشته باشید. با این حال اگر در این زمینه بودجه ای را جهت اقدامات بزرگتر تعیین نمایید، بدون شک ضرر نخواهید کرد. 

6-از تاثیر سورپرایز های کوچک غافل نشوید 

انجام یک اقدام هنگامی که افراد توقع ندارند، بدون شک تاثیر بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت. در این راستا توصیه می شود که از موارد بسیار کوچک، یک سورپرایز ایجاد نمایید. این موارد برای برند هزینه ای را در بر ندارد، با این حال تاثیر آن ها بسیار زیاد است. 

در نهایت نکته ای که باید بهر ان توجه داشته باشید این است که تاثیر تمامی اقدامات را بسنجید. این امر باعث خواهد شد تا در تصمیمات آتی خود بتوانید از آن ها استفاده کرده و با اشتباهات کم تری مواجه شوید. 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران