سه‌شنبه, 28 فروردین 1403
منو اصلی

 

آنچه باید بدانید.

 

چگونه در بازار رقبا را پشت سر بگذاریم؟

حضور موفق در بازار همیشه نکته مهمی برای کارآفرینان محسوب می شود. اگر کسب و کاری بتواند به خوبی از پس رقبای خود در بازار بربیاید، شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و کسب سودهای کلان دارد. نکته مهم در این میان ناکامی بسیاری از برندها برای اجرای این پروژه است.  

امروزه در بازار شمار بسیار زیادی از برندها حضور دارند. همین امر کار بازاریاب ها را به طور ویژه ای سخت کرده است. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه رقابت درست با دیگر برندها را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. 

مشتریان در بازار همیشه به دنبال برندهای جسور و رقابت طلب هستند. اگر شما به طور مداوم از رقابت و مواجهه با برندهای بزرگ فرار نمایید، دست آخر هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. این امر به تدریج توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهبود شهرت تان را کاهش می دهد. 

کسب و کارهای کوچک و چالش متفاوت بودن از رقبا 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات کاربردی برای پشت سر گذاشتن رقبا در بازار است. شما با استفاده از چنین نکاتی به بهترین شکل ممکن امکان جلب نظر مشتریان تان را خواهید داشت. همچنین دیگر کمتر برندی جسارت رقابت مستقیم با شما را به خرج خواهد داد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار می‎دهیم. 

بهتر بودن هدف نیست، بلکه باید متفاوت باشید

یکی از ایده های رایج در میان بازاریاب ها تلاش برای بهتربودن نسبت به رقباست. این امر شامل ارائه خدمات با کیفیت بالاتر و تعیین قیمت های نازل تر است. شاید این امر در نگاه نخست برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کافی به نظر برسد، اما در عمل برای برند شما اعتبار زیادی دست و پا نخواهد کرد. مهمترین نکته در این میان تلاش برای متفاوت بودن از رقباست. فقط این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را فراهم می کند. 

بسیاری از برندها در بازار ایده ای برای متفاوت بودن از رقبای شان ندارند. همین امر مشکلات روزافزونی برای آنها به همراه خواهد داشت. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان هستید، باید به طور مداوم متفاوت بودن را تمرین کنید. بدون تردید این امر مشکلات بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، اما دست کم فرصت تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان را فراهم خواهد کرد. 

تقویت کانال های ارتباطی با مشتریان

رقاب موثر با دیگر برندها و پشت سر گذاشتن آنها بستگی به توانایی هر برند برای تقویت کانال های ارتباطی اش با مشتریان دارد. هرچه شما بیشتر در کنار مشتریان باشید، رقبا سخت تر فرصت کنار زدن تان از بازار را پیدا خواهند کرد. شما باید همیشه یادتان باشد که ارتباط با مشتریان تفاوت ها را در بازار رقم می زند. بنابراین از هر فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان باید استفاده نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا نکنید. 

امروزه شبکه های اجتماعی و دیگر راهکارهای تعامل آنلاین با مشتریان به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده است. بنابراین شما باید از تمام کانال های ارتباطی برای حفظ تعامل تان با مشتریان سود ببرید، در غیر این صورت شاید خیلی زود جذابیت برندتان برای مشتریان کم شود و رقبا به راحتی جای تان را بگیرند.

راهنمای ارزیابی رقبا در بازار کسب و کار

تلاش برای راضی نگه داشتن مشتریان

شما در بازار باید هر کاری برای راضی نگه داشتن مشتریان انجام دهید، در غیر این صورت رقبای تان به بهترین شکل ممکن کارهایی که شما انجام نمی دهید، مدنظر قرار می دهند. بهترین راهکار برای راضی نگه داشتن مشتریان در بازار توجه به ترندهای برتر در بازار و از سوی دیگر نظرخواهی از مشتریان است. این امر شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. همچنین مشتریان همیشه نسبت به خدمات برندتان احساس رضایت خواهند کرد. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مشتریان ایفا می کند. بنابراین همیشه استفاده از نظرسنجی های مختلف برای راضی نگه داشتن مشتریان را مدنظر قرار دهید. 

منبع خبر: